PRIVACYVERKLARING
Ons website-adres is: https://www.renatevdberg.nl.
Wij zijn verplicht u te informeren over de omgang met uw persoonsgegevens. Wat ermee gebeurt, met welk doel, en hoe ze worden bewaard en beveiligd. Dat staat verwoord in deze Privacyverklaring. Uw gegevens worden zorgvuldig, vertrouwelijk en respectvol behandeld. Als u contact legt via de button naar het contactformulier, gebruiken wij uw e-mailadres of telefoonnummer om contact met u op te nemen. De persoonlijke toelichting die u
er eventueel bij vermeldt, verlaat onze mailbox niet. Over dat alles hieronder in detail meer.
Over welke persoonsgegevens gaat het precies?
Doordat u de website bezoekt of een contactformulier invult worden uw persoonsgegevens verwerkt: voor- en achternaam, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres (het adres vanaf waar de website is bezocht, oftewel de gebruikte internetverbinding) en gegevens over uw activiteiten op de website.
Waarom worden die opgevraagd?
Om contact met u op te nemen en om de dienstverlening te kunnen uitvoeren. Uw naam en contactgegevens worden logischerwijs gebruikt om contact te onderhouden en u te informeren over relevante, gerelateerde zaken. Telefonisch gedeelde informatie wordt niet schriftelijk vastgelegd. Uw gegevens worden tevens verwerkt om eventueel nieuwsbrieven te versturen, u te informeren over onze bedrijfsactiviteiten en om bezoekersgedrag te analyseren ter verbetering van de website.
Wat gebeurt er niet met uw gegevens?
Uw gegevens worden niet verkocht aan anderen. Ze worden ook niet gebruikt om uitgebreide bezoekersprofielen samen te stellen, noch voor besluitvorming op basis van geautomatiseerde verwerkingen (dat wil zeggen, door computerprogramma’s of -systemen zonder tussenkomst van een mens).
Worden uw gegevens met derden gedeeld?
Ja, uitsluitend als dat noodzakelijk is vanwege een wettelijke verplichting of een gerechtvaardigd belang zoals redelijke bedrijfsuitoefening:
– bank, vanwege de verwerking van betalingen
– belastingadviseur, vanwege inzage in facturen met adresgegevens
– websitehoster, voor de opslag van gegevens uit contactformulieren
– Google Analytics, voor de analyse van bezoekgegevens website
Wat gebeurt er terwijl u surft?
Technische en functionele cookies worden gebruikt om onze website naar behoren te laten werken en het gebruiksgemak te garanderen. Daarnaast worden via Google Analytics algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres.
Cookies – laat ze voor u werken
Een cookie is een klein en eenvoudig tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan een website wordt opgeslagen op uw computer of mobiele apparaat. Via de instellingen van uw internetbrowser kunt u zich afmelden voor cookies (niet meer opslaan), alle eerder opgeslagen informatie verwijderen, en een melding laten geven bij verzending van een cookie. Let er wel even op dat sommige websites minder goed kunnen functioneren als u alle cookies uitschakelt.
Google Analytics – op privacy-vriendelijke wijze
Daarmee wordt bezoek- en klikgedrag op de website geanalyseerd. Die informatie wordt door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten en verwerkt in rapporten over het functioneren van de website. Op de websites van Google en Google Analytics vind
u hun privacybeleid met meer informatie. Dit verzamelen van gegevens gebeurt op een privacy-vriendelijke manier; het unieke klantgedeelte van het IP-adres is. geanonimiseerd, ‘gegevens delen’ is uitgezet, en er wordt geen gebruik gemaakt van een combinatie van andere Google-diensten met Google Analytics.
Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Hier hebben wij geen invloed op.
Uw gegevens zijn goed beveiligd
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus. Uw gegevens worden niet online opgeslagen (‘in the cloud’), onze computer is met passende en doelmatige
technische maatregelen beveiligd.
Hoe lang blijven uw gegevens bewaard?
Niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren, waarvoor uw gegevens worden verzameld. De gegevens van potentiële cliënten worden niet langer bewaard dan twee jaar na het eerste contact indien er geen overeenkomst tot stand komt. Er is een uitzondering: wij zijn wettelijk verplicht onze administratie, inclusief facturen met adresgegevens, zeven jaar te bewaren.
Klopt er iets niet, wilt u uw gegevens inkijken of laten verwijderen?
Neem contact met ons op en wij maken het voor u in orde. Mocht u er aanleiding toe zien, dan kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en/of een klacht indienen bij de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens .